Palasīju. Patiesībā palasīju tik ļoti, ka nolēmu pat pats parakstīt, lai neiet zudumā. Iespējams kāds atradīs šajā kaut ko interesantu un gribēs mani apsteigt nopērkot M3 [vai tik es tā jau neteicu par AR GTV].
Visi kā viens apgalvo, ka oriģinālais M3 (1986 - 1991) ir neatkārtojams braucamrīks, tas apbur, no tā negribas kāpt laukā, tā vietā... jā, turpināt braukt, līdz bāka ir tukša un pat tad, kad auto bez spēka šķidruma ir apstājies, tāpat nekāpt laukā… E30 ir viegls kā kartings, tikai ar jumtu… ass, ņiprs braucamais, kurš strādā saskaņā ar vadītāju.
Mūsdienās, labu eksemplāru var dabūt par 15 000 eirīšiem, pie tam, uzturēšanā tas solās būt tik pat dārgs kā 318 modelis. Vareni.
Principā, slavināšanas teksti šeit lieki. Ja nezini kas ir BMW M3, lūdzu nekavējoties bīdi ievadierīci uz krustiņu, kas atrodas ekrāna labajā stūrī.

Nedaudz vēstures faktu:
Septembris, 1986. gads, līdz Oktobris 1990.
86-tajā parādās pirmais E30 M3. 2302cc četru cilindru motors, pie 6750 rpm, 200 Zs (variantā ar katalizatoru – mīnus 5 Zs). Kopš 1989. gada, M3 attīsta jau 215 Zs. Maksimālais ātrums – 235 km/h, 0-100 – 6.7 sekundes. Kopā izlaisti 14 642 M3
Februāris/Maijs, 1987. gads
Evo I. Vienīgās izmaiņas no standarta M3 ir 16” diski [iepriekš 15’’]. Kopā izlaisti 505 M3
Marts/Maijs, 1988. gads
Evo II. Atttīsta jau 220 Zs pie 6750rpm. Aerodinamikas uzlabojumi: dubultais pakaļējais spoileris, jauns priekšējais spoileris, auto zaudē 10 kg svara [tai skaitā uz vieglāka bagāžnieka vāka rēķina]. Pieejamās krāsas: Macao Blue, Nogaro Silver vai Misano Red. Maksimālais ātrums – 245 km/h, 0-100 – tās pašas 6.7 sekundes. Kopā izlaisti 501 M3 [SE Europmeister 88 izlaisti 150 eksemplāros (auto tapis pēc uzvaras European Touring Car Championship’ā)]
Decembris/Marts, 1989./1990. gads
Evo III Sport. Šī versija iegūst lielāku dzinēju – 2467cc ar 238Zs pie 7000rpm. Maksimālais ātrums – 248 km/h, 0-100 – 6.1 sekunde. Pieejamās krāsas: Jet Black vai Brilliant Red. Kopā izlaisti 600 M3
Maijs/Jūnijs, 1988./1989. gads un Februāris/Jūlijs, 1990./1991. gads.
Kabriolets ar elektriski paceļamu drēbes jumtu. Kabriolets ir 159 kg smagāks par kupeju, agrīnās versijas attīsta 195 Zs, vēlāk 200 Zs, līdz beidzot 225 Zs. Kopā izlaisti 786 M3

Šis tas par virsbūvi
No parasta 3. sērijas „banğitkas”, M3 atšķiras ar priekšējo spoileri, pakaļējo spoileri, pūstajiem spārniem un bagāžnieka vāku. Protams, nu jau šie auto ir kļuvuši veci, taču tie spēj saglabāties ļoti labi. Korozijas kungam īpaši negaršo M3 virsbūve, protams, ja tā nav sista un taisnota ar āmuru. Agrīnajiem modeļiem, tiesa, nebija praktiski nekādas pret rūsas aizsardzības. Tāpat saprotams, ka M3 ir sporta auto un ir diezgan liela iespējamība, ka ģeometrija ir cietusi [protams, kādā godājamā, sportiskā negadījumā, tas tomēr ir M3], tādēļ, ja nu gluži domā tādu iegādāties, pievērs tam uzmanību. E30 M3 rezerves daļas arī nav īpaša problēma. Autiņš uzbūvēts ar prātu – nepārstūķējot to ar unikālām detaļām, kuras pēc kāda laika noplīst [un tad tās nevar dabūt], tā vietā gudri sakombinējot standarta komponentus. Praktiski viss der no pārējiem 3 sērijas autiņiem, kas padara E30 par lētāko Motorsport BMW.
Šo to tomēr atradu par rūsu, taču tas mani nepārsteidz, parasta E30 problēma. Rūsa var krāties logu kanālos, stūrīšos un ap lūku… Nu jā.. to mēs visi zinām. Ja gribas ielikt Xenonus, jārēķinās ar izmaksām lukturu mazgāšanas iekārtas labošanai, šie mehānismi pārsvarā esot beigti.
Salons pieejams velūra, ādas un pus ādas [tie laikam ir visi iespējamie veidi, bet nu]. Esot problēmas arī ar salona nodilumu, tātad, ja vēlies skaistu E30 ar skaistu salonu, nāksies pāršūt

Motors
E30 M3 īpašnieki, visi kā viens, brīdina par ķēdes maiņu [bembim nav siksna]. Siksna [pfu, ķēde taču] jāmaina pie 160 000 km, citādi esot visai skaidrs, ka motors sāks sasmalcināt vārstus, kas varētu būt visai nepatīkami. Tomēr visumā atsauksmes par M3 dzinēju ir labas, dzinējs ir ļoti izturīgs un pareizi kopjot, tas ir praktiski nenokaujams [he he… jau jūtu motoring ģēniju smīnu, salauzt var visu, tas tiesa].

Secinājums.
Vēlies Bumeru? Pērc H5. Vēlies BMW, kurš neatstāj vienaldzīgu un liek H5 izskatīties smieklīgam, gribi BMW kurš izstaro dzīvesprieku, gribi respektu, gribi head turneri… gribi labu track car’u? E30 M3 aizvērs mutes pat rūdītiem bembistiem [pārējie satiksmes dalībnieki un lielceļa karaļi ar fiestām neatšķir M3 no H5 un tev ir pofig… dziļi. Zinu.[galu galā, kur tu esi atnācis ;)]]
3 komentāri:
Kļūda, kļūda, kļūda!!
"Kabriolets ... vēlāk 200 Zs, līdz beidzot 125 Zs."
Kautkas te neklabina. Bet rakstiņš prīmā. Īsa pamācība mīlēšanā... tfū e30 m3.
woops, tiks salabots...
Damn. siksnu pats piefiksēji. Cerēju vēlreiz uzbraukt tfu palīdzēt ;D
Ierakstīt komentāru